الف-
۱- پیگیری و نظارت بر تکمیل تجهیزات پزشکی اتاق عمل
۲- جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی در جهت انجام امور مربوط به اتاق عمل و ریکاوری
۳- بررسی وضعیت موجود در واحد تحت نظارت به منظور تعیین مشکلات مرتبط با ارائه خدمت و کیفیت مراقبت
۴- تعیین خط مشی واحد مربوطه در راستای اهداف کلی بیمارستان
۵- برنامه ریزی در جهت اجرای استانداردهای مراقبتی
۶- تنظیم برنامه کار کارکنان تحت نظارتدر شیفت های مختلف
۷- تعیین وظایف کارکنان تحت نظارت(تقسیم کار)
۸- برنامه ریزی جهت آگاه سازی کارکنان جدیدالورود به مقررات اداری ،استانداردهای مراقبتی و شناخت کامل نسبت به واحد از نظر محیط فیزیکی ، وسایل و تجهیزات
و آشنایی با سایر قسمت های مرکز.
۹- برنامه ریزی جهت ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده توسط کادر تحت سرپرستی
۱۰- برنامه ریزی جهت آموزش به مددجویان /بیماران،خانواده و ....(مراقبت از خود و توانبخشی و....)
۱۱- پیش بینی نیازهای واحد مربوطه از نظر امکانات ،تجهیزات موجود و لوازم مصرفی و پیگیری جهت تامین آن.
۱۲- برنامه ریزی جهت تحویل و تحول تجهیزات واحد مربوطه در هرشیفت کاری.
۱۳- برنامه ریزی جهت کنترل عملکرد تجهیزات مورد استفاده در بخش در هر شیفت.
ب-
۱- تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت حل مشکلات واحد مربوطه (کارکنان ، مدد جویان/بیماران و...)
۲- توجه به نیازهای کارکنان و ایجاد انگیزه جهت افزایش رضایت شغلی و برقراری حسن تفاهم بین آنان و سایر واحدها.
۳- هماهنگی و انجام مراقبتهای پرستاری در موانع اورژانس
۴- شرکت در جلسات مسئولین و ارائه نیازهای کارکنان ، مددجویان/بیماران جهت بهبود وضعیت
۵- همراهی با پزشک به هنگام ویزیت بیماران و ارائه گزارش لازم
۶- ثبت و گزارش کلیه امور واحد مربوطه به مسئولین ذیربط(شامل درخواستها، وقایع غیرمترقبه حوادث،کمبودها و نقایص،نیازها و ...)
۷- مشارکت و همکاری در برنامه های آموزش ضمن خدمت، بازآموزشی و آموزش دانشجویان، سایر کارآموزان و کارکنان.
۸- مشارکت و همکاری در پژوهشها و تحقیقات کاربردی پرستاری
۹-هدایت و رهبری:کنترل هدایت و ارزشیابی
۱۰- کنترل حضور و غیاب پرسنل تحت سرپرستی
۱۱- ارزشیابی مستمر خدمات ارائه شده توسط کادر تحت سرپرستی از طریق: بررسی رضایتمندی مددجویان،بیماران ، همکاران با ابزار مناسب مشاهده ،چک لیست و ...و تکمیل فرمهای مربوطه در صورت نیاز
۱۲- نظارت بر حسن اجرای کلیه خدمات پرستاری در واحد مربوطه.