شرح وظایف واحد درآمد و بیمه گری:
۱-اخذ پرونده های بستری و سرپایي از واحد ترخيص و پذيرش
۲-تفکیک پرونده ها بر اساس بستری و نوع بیمه
۳-تهیه صورتحساب بیمه مربوط به هر پرونده تحویل آنها به کارشناس بيمه مستقر در بيمارستان جهت تائيد
۴-رفع اشکالات اعلام شده از سمت کارشناس بیمه
۵-تهیه اسناد مربوط به پرونده های بستری و سرپايي و خدمات پاراکلينيکي ارائه شده
۶-ارسال اسناد بیمه ای بیمارستان و بيمه هاي تکميلي به سازمان هاي بيمه
۷-تحویل نسخ ویزیت پزشکان از درمانگاه اورژانس
۸-اخذ نسخه بیمه ای پاراکلینيکي (آزمايشگاه ، راديولوژي، سونوگرافي، داروخانه)
۹-لیست گیری و ارسال نسخه پزشکان به سازمان هاي بيمه گر
۱۰-تحویل پرونده ها پس از انجام امورات بیمه های به واحد بايگاني
۱۱-دریافت لیست کسورات از سازمانهای بيمه گر و اقدام جهت رفع مشکلات مربوطه
۱۲-محاسبه کارانه پزشکان بر اساس پرونده های اخذ شده از واحد ترخیص
۱۳-دریافت نرخ جدید خدمات درمانی اعم از بستري و سرپايي و پاراکلينيکي و اعلام آن به واحدهاي مربوط
۱۴-اعلام درآمد بیمه به واحد درآمد
۱۵-پاسخ گویی به ارباب رجوع در امور مربوط به اسناد پزشکی
۱۶-انجام سایر امور مربوطه